Rainy rainy rainy - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mathilde Heereveld - WaarBenJij.nu Rainy rainy rainy - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mathilde Heereveld - WaarBenJij.nu

Rainy rainy rainy

Door: Supermatz

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

07 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Just a short update, for there is not much happening here yet.
Since I still haven’t become big buddies with the non-existent Chinese guy next door yet, I even translated this page into dutch for my friends (scroll down pls)

Even een kleine update , want er gebeurt nog niet zo veel.
Omdat ik nog steeds geen vriendjes ben geworden met het chinese mannetje naast mij die eigenlijk niet bestaat (nog steeds geen buren, wtf!) is de update vandaag ook verkrijgbaar in het Nederlandsch (wel eem naar beneden scrol’n aight!)

....For the first time since my arrival, it’s been raining. I finally feel like I’m actually in Schotland. However, I do feel kind of lonely. For those interested in my schedule, here it is:
Today was another information overload (I had one yesterday as well. Half of the information was recycled and I fell asleep. Not kidding.) and I tried to arrange some stuff.
See, the programme for international students is not at all very exciting if you ask me. There’s a couple of tours and a night out on Sunday, but that’s it. Which is why I went to the main entrance of the Uni and bought myself a fancy fresher’s week pass.
This means I can participate in activities for first-year students next week, go out and party, and see a bit more of town. Best of all, it will keep me busy and I’ll probably meet Scottish people, so looking forward to that.
Until then my programme is just: ANOTHER information session tomorrow, a meet and greet with the Faculty of Arts teachers on Thursday, maybe a walking tour on Friday, a completely empty day on Saturday (so Primark? Hehehe kidding, running out of money I’m afraid), and then the night out on Sunday. My classes do not start until the 20th of September. You can yell lucky bastard at me, but I’m a little bored as I still have no neighbours (and the weather outside isn’t very inviting.. boo)

I did meet a couple of nice people today though, for example two chicks from Finland. But I hope I’ll have neighbours soon (maybe next weekend, just before freshers’ week).
Right now I’m trying to arrange my courses and also trying to figure out how to set up a bank account here. See, lots of fun. Hahaha. Hopefully my next update will be a bit more cheerful.
Ps, the heater does work I just didn’t know what buttons to push. Hehehehehe.

WARNING: NEDERLANSCH HIERONDER

Dag laiverds.
Voor de eerste keer dat ik hier ben regent het nu lekker, dus het voelt echt of ik in Schotland ben. Maar ik voel me nog wel wat eenzaam helaasch. Voor wie mijn planning wil weten:
Vandaag ben ik weer volgepropt met info (gisteren ook, vandaag was voor de helt informatie die ik al wist dus ik viel halverwege in slaap. Een duits meisje naast me moest me wakker maken.) en ik heb dingen proberen te regelen..

Het programma voor internationale studenten is helaas niet zo boeiend. Er zijn wat tours en er is een of andere stapavond op zondag, maar dat is het. Daarom ben ik maar naar de hoofdingang van de Uni gegaan, heb gedaan of ik een eerstejaars was en heb een soort van KEIWEEK-pasje gekauft.. Dat betekent dat ik mee kan doen aan allerlei activiteiten volgende week, de stad in ga en ook wat meer van de stad te zien krijg. En ik ontmoet vast Schotten enzo dus ik heb er wel zin in!

Tot dan is mijn pragramma.. NOG een informatiemiddag, een meet en greet met de lui van mijn department (Arts), misschien een wandeltour door de stad op vrijdag, een lege zaterdag (Primark? Maar denk het niet mijn geld raakt op..) en dan die night out op zondag. Mijn lessen beginnen pas op 20 september. Aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant verveel ik me nu stiekem een beetje, ik wil graag een chinese buur xD

Ik heb wel wat leuke mensen ontmoet vandaag, maar ik blijf erbij: kwil buren! Misschien komen die volgend weekend wel voor die kei-week begint. Op dit moment ben ik mijn lessen een beetje aan het uitzoeken en een poging tot Schotse bank account aan het aanmaken, dus whieee.. Hehehe volgende keer een blijere update goed? Trouwens, de verwarming doet het wel ik drukte gewoon op de verkeerde knopjes. :P Doeiii späterrrr!

  • 07 September 2010 - 17:14

    Stefan:

    heey!

    fijn dat je al wat mensen ontmoet hebt enz.:), je chinees komt vanzelf wel.

    Nog veel plezier met je introductie en je schotse keiweek!

    xx


  • 07 September 2010 - 17:28

    Wout:

    Laat anders eens een bakje rijst onbeheerd achter voor je deur.

    Installeer een verborgen camera en wacht tot meneer de Chinees toe slaat.

    Succes gegarandeerd. Tenminste, als hij echt bestaat en hij alleen te schuw is om jou al ontmoet te hebben.

  • 07 September 2010 - 17:28

    Anneke :

    Have fun!

  • 07 September 2010 - 18:02

    Mathilde Heereveld:

    Hooo update!
    Er komt net een italians meisje binnen die gaat naast me wonen!! ...vroeg me al af van wie die stuff in de koelkast was :P

  • 07 September 2010 - 20:33

    Aartje:

    Tof! Ga je met mij in je vrije tijd italiaans leren? ;) En gelukkig kun je meedoen met die keiweek, wordt vast grappig!! xx

  • 07 September 2010 - 20:54

    Lex:

    Jaaaa, warmte! :-)

  • 08 September 2010 - 10:44

    Marissa:

    Hey Mafthilde!!

    Ben blij dat alles daar goed gaat!
    Ik hoop dat er binnenkort nog meer buurtjes komen!
    En tjah dat van de verwarming dat kan mij zelfs overkomen:P hahaha

    Have Fun!!

    Kus

  • 12 September 2010 - 13:46

    Nina:

    Woehoe je hebt een buurvrouw en warmte!! Dat is al iets! En zo'n week met eerste jaars is vast ook wel leuk! Zie je tenminste iets en doe je leuke dingen :) Het is misschien een bit lonely af en toe maar dat komt snel goed zie ik wel! Have fun! Geniet er lekker van and until next blog!

    Love,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Mathilde

Teacher of English Language and Culture... ...on me way tae Canada!!! Beauty 'eh?

Actief sinds 06 April 2010
Verslag gelezen: 2063
Totaal aantal bezoekers 35799

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Hey Hay River

03 September 2010 - 11 Juni 2011

I say Glasgow... Take Me Out

Landen bezocht: