Time flies - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mathilde Heereveld - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mathilde Heereveld - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Supermatz

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

03 November 2010 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Time flies!

Good evening everyone, ik dacht het is wieder eensch tijd voor een verhaaltje van Matzz.
Ik ben lekker druk, met leuke dingen doen maar ook met drie keer per dag nat worden door de regen en middeleeuwse schotse verhaaltjes lezen..
Ik zal maar eens beginnen bij ergens vorige week, want toen kwam Stefan langs! Het lijkt echt alweer maanden geleden helaasch, aber het was very nice.
We zijn onder andere naar Edinburgh (everyone! Spreek uit Ed-in-bra of Ed-in-broe voor de schotse pronunciation xD) geweest, waar we een spooktour hebben gedaan onder leiding van een wit geschminkte gast die vooral grapjes maakte over heksen en hollanders etc.. Verder zijn we naar de whisky distillery geweest om te leren hoe whisky wordt gemaakt en hoe je het moest proeven enzo, en naar de camera obscura.. verder nog warme schoenen gekocht (eindelijk) en uhm, het ging helaas heel snel voorbij.
Tussen Stefan’s bezoek en Nina’s visit heb ik zo veel mogelijk homework verricht en ben ik naar The Black Keys geweest me twee internationale studentlui; was echt super! Ik ga binnenkort naar nog meer concerten maar ik weet niet zo zeker welke, er is helaas weinig animo voor Frank Turner en The Coral en ik weet niet of ik alleen wil, aber ik ga in ieder geval naar We Are Scientists aan het eind van de maand =) yay music! Ik heb mezelf inmiddels een verbod op HMV bezoek opgelegd (is dat een goede zin?) want ik moet hier natuurlijk niet mijn geld uit gaan geven aan cd’s. Wel aan fijn eten en tripjes naar bijvoorbeeld Loch Lomond: daar ga ik komend weekend heen, en aan het eind van de maand naar Manchester!

Anyway: Halloween!
De meesten van jullie zullen de pics al gezien hebben, het was hier groot feest in huis ;) de dagen ervoor heb ik me lekker voorbereid met Nina, niet heel veel films gezien maar wel veel halloween snoep gegeten (moet toch wat zonder sinterklaasvoer) en een hele hoop zombies gespot in het park.. afgelopen zondag was het blijkbaar zombies at the park dag en er stroomden hordes zombies richting park, alsof we in een film zaten :P de mensen hier thuis waren ook mooi verkleed, Nina en Mathilde als heks (verrassing?) en we hebben ook pompoentjes gecarved maar ik ben die van mij geloof ik kwijt. Nouja ik ruik hem vanzelf een keer hehehe.

Eem denk'n.. Well, binnenkort krijg ik het druk met een paar essays en nog wat opdrachten, maar als ik dat allemaal klaar heb is het ook alweer bijna kerst! Stiekem kijk ik daar wel naar uit want ik mis iedereen *boehoeeeeeeeeeeee!* Ik heb trouwens bijna de huur betaald, dit keer is het niet mijn schuld dat het nog steeds niet is gebeurd maar die van the student apartment office, maar waarschijnlijk ben ik volgende week geen wanbetaler meer whoe! We krijgen ook steeds post hier van de huisvesting dat het heul verboden is om tv te kijken en o wee als we dat doen zonder TV licence, en binnenkort komen ze langs om te kijken of we niet stiekem televisie kijken zonder te betalen OMG WE DONT HAVE A TV OKAY :P …verder weinig problemen, af en toe valt alle stroom uit omdat men de oven wil proberen hehehe maar die is nu als het goed is gemaakt (..pizza!) dus hoeven er geen enge kereltjes die niemand verstaat meer langs te komen.

Verder wil ik mijn moeder bedanken voor de rodekool und sauerkraut hahahah vandaag eet ik zuurkool met vegaworst met zonder vette jus maar wel met mash. Dus. En dan nu naar het weer!!

Regen, regen, regen, harde wind, kapotte paraplu count: 2.. de kou valt nog mee maar ik verwacht dat de regen nog veel erger wordt (men zegt dat het hier de hele maand november regent, tot nu toe waar, en dat de straat onder die van mij elk jaar overstroomt, which is very likely want al het water stroomt die kant op en het is al almost impossible om er over te steken zonder kano. Ik verheug me dan ook op de winter want dan kunnen we misschien per slee via het park naar beneden roetjsen richting uni ^^)…

U hoor van mij na Loch Lomond & Guy Fawkes Day! Which is Friday, vuurwerkjes kijken yeah!
Adios volgende blog is wel weer in het ABEngels.Of misschien in het zweeds, ik sta op het punt een paar zweedse boeken te bestellen want ik wil volgend jaar verder en niet alles vergeten zijn dan, en ik lees zo veel dus wat is dan een boekje meer of minder ^^
Moiiii cheers ciao adios xxx!! Matzzz

  • 03 November 2010 - 19:33

    Mathilde Van Heereveld:

    Wat!!! Dat weerbericht hier liegt!! He is dan wl niet heel koud maar 11 graden!! Bullshiteeee!! Brrr.. Tss..

  • 03 November 2010 - 19:38

    Miss Graveyard:

    The Black Keys!! Ha die ga ik volgende week eindelijk zien, ik kijk er al eeuwen naar uit, goed om te horen dat ze tof waren daar in verweggistan :)

    Enne Frank Turner.. als ik er was had ik je meegesleurd! Heb toevallig net een plaat van hem gekocht in Londen: Love Ire & Song, ga die maar lekker luisteren want hij is fantastisch.
    Er komen wel leuke bandjes daar zeg. Ohja we zagen in Londen een flyer van een podium in Glasgow en ik moet van Ralf zeggen dat je naar Wavves moet!

    Leuk om te horen hoe het met je gaat en wat je doet enzo (whiskey proeverij dat klinkt nice woei) keep up the KILL blogs :)

    Enne... can't rain all the time (maar misschien wel heel lang)

    free hugs voor lieve mathilde :)

  • 03 November 2010 - 19:43

    Gineke:

    Het gaat hard he? Nog een week of 6 dan zit de eerste helft er alweer op.. Ik heb ook wel zin in de kerst, maar meer omdat ik gewoon vreselijk hou van vrije tijd :-D Veel plezier nog daar!! xx

  • 03 November 2010 - 20:06

    Tante M:


    Ben je nou nog niet in Loch Lomond gebied geweest? By te way, stirling is ook leuk vooral de gevangenis en zijn knotsgekke gids. Superleuke jeugdherberg daar, naast jailhouse en castle. Er zit zelfs een goed Pizza-adres. Och jee, caroline sliep daar in een stapelbed en wou naar de wc, stapte aan de verkeerde kant uit en riep....het is hier nat. Stond ze in de wasbak!

    Wel veel regenverhalen, het is een kwestie van tussen de druppels doorkijken.

    Veel plezier en misdraag je! Oftewel...ga zo door.

    Groeten ook van caroline, annemarie en piet

  • 04 November 2010 - 11:09

    Oma Hoogeveen:

    Hi Mathilde,
    Zojuist jouw mail gelezen.Leuk hoor,maar waarom slipt er steeds Duits in jouw verhaal? Voor de lol of zo maar.Gelukkig niet Zweeds, want dat zou ik niet begrijpen. Fijn dat je regelmatig van je laat horen. Dag lieve Mathilde. Tot Kerst hoop ik. Kus oma Toetie.

  • 15 November 2010 - 14:55

    Guan:

    Hallo lieve lieverd
    We zien bij het weerbericht schotland niet en niet omdat het niet op de kaart ligt maar omdat er echt een enorme bewolking overheen ligt.
    dus ik had al heel veel medelijden met jou.
    hier is het weer ook niet uber goed maar vast beter als bij jou. in het zuiden van het land staat wel heel veel blank maar tot nu toe zitten wij er nog hoog en droog bij (jeeej lang leve het noorden :P)

    maar we miss you 2 heeeeeeel erg :(
    xxxBLY(L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Mathilde

Teacher of English Language and Culture... ...on me way tae Canada!!! Beauty 'eh?

Actief sinds 06 April 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 35799

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Hey Hay River

03 September 2010 - 11 Juni 2011

I say Glasgow... Take Me Out

Landen bezocht: