Oban, Isle of Mull and Svenskarna - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mathilde Heereveld - WaarBenJij.nu Oban, Isle of Mull and Svenskarna - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mathilde Heereveld - WaarBenJij.nu

Oban, Isle of Mull and Svenskarna

Door: Supermatz

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

26 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Goedemorgen!

Even een blogje over wat ik heb gedaan afgelopen dagen.. of weken, ik weet het niet meer =P
Ik probeer het chronologies te houden, maar de tijd vliegt (gelukkig, ik bedoel dat betekent dat iemand is having fun right hahah)

Vorige week heb ik de Nordic Society ontdekt, het is eigenlijk vooral een groep Finnen die wekelijks bijeenkomen in een pub om te drinken. Ik had gehoopt wat (knappe) zweedse (prinsen) te ontmoeten maar helaas waren die er niet. Wel een paar Denen, en like I said, mostly guys and lassies from Finland. Die waren overigens heel gezellig hoor, maar ik wil mijn Zweeds oefenen boeee! Haha nouja komende donderda ( oh shite dat is morgen al) is er een Nordic Society pub-crawl en ik ontdekte laatst ineens een Zweedse flicka in mijn lecture, dus die heb ik ook maar gevraagd. Morgen dus waarschijnlijk Zweeds babbelen onder het genot van een pint öl =D

Afgelopen weekend was ik op een trip naar Oban, dat is niet heel ver hier vandaan aan de… westkust als ik het niet verkeerd heb. Helaas is het januari en was alles dicht, dus de chocolate factory en de whisky distillery bezoekjes die mij beloofd waren konden niet doorgaan omdat de boel dicht was.. Het was verder koud en foggy in plaats van zonnig en tropish wat ik natuurlijk had verwacht (=P) en ik ben flink ziek geworden, vooral afgelopen zondag.. Toen gingen we op een bootje naar het eiland.. Isle of Mull.. die is vast heeeel mooi in de zomer maar ze hadden het hele eiland van de bomen ontnomen (hoe zeg je dat? De boel was gekapt) en er was geen zon.. heb wel een flinke wandeling gemaakt met de benenwagen door het bos en wat beekjes gespot (en dode beesten zoals rendieren.) Dat eiland is echt een perfecte plek om enge films op te nemen haha. Het was wel heel gezellig verder, maar helaas liep ik de hele dag met natte sokken en was er maar 1 pub open die vol zat met de Amerikanen die mee waren.. ik snap Amerikanen trouwens echt niet, ze komen naar Europa en gaan vervolgens alleen om met elkaar.. Ik denk vaak dat ik vol zit met vooroordelen, maar elke keer als ik een Amerikaan tegenkom denk (****censuur*****) vooral als ze vragen waar in Amsterdam Nederland ligt, maar ik moet misschien niet te veel zeuren aangezien ik ook niet alle 50 staten kan opnoemen etc.. In ieder geval de Amerikanen waren net 20 ofzo en heel blij dat ze mochten drinken in Schotland en (……….) even een scenario zodat jullie het met me eens zijn straks (denk er een heel irritant overdreven Amerikaans accent bij en je begrijpt waarom ik heel hard mijn best doe om BRITS te praten sinds een poosje.. het lukt al aardig en ik zeg zelfs SHITE xD).
American girl 1: What is Scotch?
American girl 2: I think it’s Whiskeeeeyyy?
American girl 1: Ohh.
American girl 2: I don’t knooooow what kiiiiiiiinda whisky thoooough, I actually neverrr HAAAD whiskyyy
American girl: It’s like, aalmost the saaame as rummm
American girl 1: Ohh.

It depends on my mood, but often when I meet an American student here, and they open their mouths.. I just think SHUTUPANDDIEEEE…. I never say this though, do not worry dear parents and friends and family. I just smile and nod and pretend to be very polite and british or maybe swedish.. anyway ik ga maar even verder met mijn verhaal =P

Ermmm.. Yesterdaaaaaaaaay it was Robert Burns Day :)=)
Zoals u misschien weet vind ik Robert Burns een ontzettende held en een hele mooie vent etc. Met prachtige gedichten over Haggis en mooie meisjes genaamd Mary en Jean. Ik had gereserveerd voor een groep internationale studenten bij een nieuwe pub, er was muziek en.. een speciaal Burns menu. Het voorgerecht was euhh vissoep met een vreemde naam maar lekkere smaak, als hoofdgerecht uiteraard Haggis, Neeps and Tatties en als nagerecht iets van.. creamy creamstuff met shortbread. Helaas gingen er geen mensen whisky drinken en dansen op straat =( ik had graag meegadaan.

Het beste nieuws komt nu, vandaag heb ik mijn essays terug gekregen en beide zijn C1 wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Het is natuurlijk geen B1 maar het is wel een hoog leven voor mij en aangezien ik veel meer had kunnen slash moeten doen ben ik heel blij dat het goedgekomen is! Volgende keer voor de B natuurlijk =P anyway het gaat dus goed met.. sociolinguistics en history of Scots. Ik wacht nog wel op het resultaat van het tentamen van 2 weken geleden, maar ik ben inmiddels zo geniaal dat ik die vast ook heusch wel gehaald heb. Haha.

Ik had trouwens nog wel een hoop mooie pics van het eiland, en die wilde ik net op hyves zetten maar dat ging niet zo best, dus er staan een paar op facebook.. voor wie dat heeft en belang heeft etc ;)
Ok so long ik moet naar sainsburys want mijn huisgenootje wacht al een uur op mij so byeeeeeeeeeeeee and cheers.. xxxx Matzz

  • 26 Januari 2011 - 23:50

    Marisje!:

    Heeey Matz!!
    Tja amerikaanse meisjes wat moet je ermee....
    Gewoon doen zoals je al doet is het makkelijkst met hun denk ik =P
    Wel jammer dat er niet veel mensen zweeds praten =S
    Wat goed van je essays!!!!!!!
    You go girl!!!

    Kus!!

  • 27 Januari 2011 - 10:27

    Oma:

    Hi Mathilde, toevallig keek ik even of er nieuws was, en wat een verrassing ,een leuk verslag van wat je allemaal beleeft. Fijn dat het goed gaat met je studie, ga zo door!Dus je vindt Amerikaans ook niet meer zo mooi.Ik dus ook niet. Veel liefs van je oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Mathilde

Teacher of English Language and Culture... ...on me way tae Canada!!! Beauty 'eh?

Actief sinds 06 April 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 35799

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Hey Hay River

03 September 2010 - 11 Juni 2011

I say Glasgow... Take Me Out

Landen bezocht: