Een beetje chaotisch, maar gelukkig met zon - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mathilde Heereveld - WaarBenJij.nu Een beetje chaotisch, maar gelukkig met zon - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Mathilde Heereveld - WaarBenJij.nu

Een beetje chaotisch, maar gelukkig met zon

Door: Supermatz

Blijf op de hoogte en volg Mathilde

30 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Geachte dames en heren,
Mijn excuses voor de lange afwezigheid van een schrijfsel. Is dit nederlands? In ieder geval hier ben ik weer met een updeet.

St Patricks Day
Laats was het een keer St Patricks Day, namelijk zoals elk jaar op 17 maart. Voor wie niet weet wie St Paddy was, hij is de man die Catholicism naar Ierland bracht en bovendien ervoor heeft gezorgd dat er zich geen slangen bevinden op dit eiland. Uit dankbaarheid vieren niet alleen de Ieren maar mensen vrijwel overal op planeet aarde zijn dag door ierse liedjes te luisteren en Guinness te drinken. Met groene kleren aan. Omdat Schotland vlakbij ierland is, en omdat de schotten net als de ieren niet zo van de Engelsen houden en daarom broeders zijn, en omdat schotten altijd een excuus zoeken om veel te veel alcoholische drankjes te nuttigen vierden ze het hier wat uitbundiger dan bijvoorbeeld de hollanders in Nederland. Anyway ik heb het gevierd als volgt..
Groene muffins bakken, de witte wijn groen maken, uitsluitend groene m&m’s eten tot deze op waren en dus de rest maar opgegeten moest.. Ik ging met mijn huisgenootjes de stad in, net als de rest van Glasgow.. het was erg druk, en behalve groene kleren droegen de schotse meisjes natuulijk vooral GEEN kleren.. het blijft me verbazen, het was best koud en buiten in de rij voor onsch stonden vijf meisjes met serieus alleen een hempje en boxershort aan.. en witte van de primark vrij doorschijnend 1 pond met groene klavertjes... Ik geloof dat ik die gewoonte maar niet overneem.. verder verkochten veel pubs groen bier en was het wel een gezellige avond =)


Fijn voedsel
behalve groene muffins heb ik de afgelopen tijd ook paella genuttigd gemaakt door mijn huisgenootje, de italianen in dit huis hebben samen gnocchi gemaakt in het donker want het licht viel uit (het was heel lekker!) ehhmm ik heb brood gebakken en foccachia en eet steeds vaker pasta en kom dus thuis met een erasmus receptenboek. Yeah. Binnenkort maar weer aan de haggis? Verder eet ik op dit moment veel snoep en toetjes omdat dat leuk is. Interessant he? Moving on..

Rugby
Zoals some of you hebben meegekregen ben ik naar een rugbywedstrijd geweest met mijn huisgenootjes, ik werd ongeveer gedwongen maar desondanks was het wel interessant.. Het was in Edinburgh, een wedstrijd Schotland-Italie en schotland won wheee heel fijn.. elke keer als schotland scoorde schalde chelsea daggar (the fratellis) door de speakers, en voor de wedstrijd begon stonden er bagpipers op het veld, wat ik eerlijk gezegd boeiender vond dan de rugbywedstrijd zelf.

Spring break
Op dit moment is het hier wat saai want het is spring break, dus mijn favoriete erasmus personen zijn voor een paar weken terug naar hun Polen, Italië, Spanje, Hongarije en Finland.. kan niet wachten tot het pasen is dan is Stefan hier jawohl en kunnen we in het park paaseitjes voor elkaar verstoppen hahahaha en hopen dat ze opgegeten worden door honden bah wat zijn die stom. Okay sorry even honden frustratie (ze lopen hier zo vaak los rond in het park en doen arme lieve eekhoorntjes kapotbijten en poepen en blaffen en ze moeten altijd mij bespringen en achter domme frisbees aanzitten belachelijk wie wil er nou een hond) goed moving on….

Scriptie
Eigenlijk hoor ik me niet te vervelen (series kijken, bakken, series kijken..) want ik heb een sciptie te schrijven.. voor wie daarin geinteresseerd is schrijf ik binnenkort daar wel een stukje over.. ben nog niet helemaal begonnen want de communicatie met de RuG loopt wat stroef, ik weet nog niet echt wat er van me verwacht wordt maar ik heb vandaag een hele dure print-job gedaan namelijk iets van 170 pagina’s over discourse markers en het woord “like” en morgen begin ik aan deze shitload informatie. Wish me luck, en binnenkort meer.. byeee, Matz.. oh wacht nog even het weerbericht:

Het weer.
Het weer in Glasgow is niet heel warm maar wel wat zonnig, wat betekent dat de kans op bijna naakte meisjes, ouwe mannen in te korte broekjes en mensen die hun hond uitlaten in het park en bovendien al hun babys meenemen in al hun kinderwagens toeneemt. Mijd het park en ga vooral aan de studie, maar neem af en toe een pauze in de zon voor voldoende vitamine D ennnn om uw sproeten te kweken. Ijs eten is toegestaan. Goedenavond!!




Ps ohh ik heb zin in slagroomtaart hadden ze dat hier maar..

Pps net Eels paradiso geboekt

Ppps volgende week naar the Vaccines

Pppps ik ben heeeel blij dat behalve Stefan ook mijn ouwelui en mijn lieve vriendinnetjes mij komen opzoeken!!! Duurt nog even maar toch het vooruitzicht maakt mijn leven een stuk BLY-er.. xoxo

  • 30 Maart 2011 - 15:17

    Oma Hoogeveen:

    Hallo Mathilde,
    Toevallig keek ik even of er mails waren en tot mijn verrassing was jij er weer. Tjonge jij beleeft nog eens wat. Maar al dat snoepen is dat echt waar of overdrijf je een beetje? Ik ga waarschijnlijk a.s weekend naar Groningen slagroomtaart eten omdat je broer jarig is. Kon je ook maar even overwippen. Maar de tijd gaat zo snel, voordat je het weet zit je alweer hier. Veel succes met je scriptie. Doe je best meid!! Liefs van oma.

  • 01 April 2011 - 16:19

    Aartje:

    Haha klinkt leuk allemaal, lekker groen eten! Meisjes zonder kleren is dan weer wat jammer.. Vind jouw tshirt met die kat wel super leuk trouwens!! xxxxx

  • 05 April 2011 - 05:25

    Gineke:

    Hey Mathilde!
    Wanneer kom je eigenlijk weer terug? Ik hoorde van Hans dat jouw jaar eerder afgelopen is dan die van anderen? Dus ik ben wel benieuwd of je nu alleen nog maar je scriptie af hoeft te schrijven. Ik zit hier nog steeds, mijn jaar loopt tot 7 mei en ik hoef gelukkig geen scriptie te schrijven. Wel 3 essays, maar dat lukt me denk ik wel :-)
    Nou, succes in ieder geval!!
    Gineke, vanuit een cloudy Helsinki.

  • 09 April 2011 - 06:45

    Anne Dijkstra:

    Ik zie nu pas dat jij ook een waarbenjij hebt! :O Wat slecht van mij! Haha, kan ik nu even mooi alle verhalen nalezen :) XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Mathilde

Teacher of English Language and Culture... ...on me way tae Canada!!! Beauty 'eh?

Actief sinds 06 April 2010
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 35799

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 30 Juni 2015

Hey Hay River

03 September 2010 - 11 Juni 2011

I say Glasgow... Take Me Out

Landen bezocht: